Mesafeli Satış Sözleşmesi

İşbu Sözleşme, 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve 27.11.2014 tarih ve 29188 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği'ne uygun olarak, internet üzerinden gerçekleştirilen satışlar için sözleşme yapılması zorunluluğuna istinaden düzenlenmiş olup, maddeler aşağıdaki gibidir.

MADDE 1 - KONU
ALICI, satıcının isim, ünvan, açık adres, telefon ve diğer iletişim bilgileri,  satışa konu malın temel nitelikleri, vergiler dahil olmak üzere satış fiyatı, ödeme şekli, teslimat koşulları ve masrafları gibi satışa konu mal ile ilgili tüm ön bilgiler ve cayma hakkı konusunda açık, anlaşılır ve internet ortamına uygun şekilde SATICI tarafından bilgilendirildiğini, bu ön bilgileri elektronik ortamda teyid ettiğini ve sonrasında www.doda.com.tr web sitesi üzerinden ürün sipariş ettiğini işbu sözleşme hükümlerince kabul ve beyan eder.

MADDE 2.1 - SATICI BİLGİLERİ
Huzur Mah. 1218. Cad. No:9/A Öveçler, Çankaya / Ankara adresinde mukim DÜRDANE ÖZKAN DRAMA ATÖLYESİ - Tel : (312) 241 8214 - www.doda.com.tr

MADDE 2.1 - ALICI BİLGİLERİ
Müşteri olarak www.doda.com.tr alışveriş sitesine üye olan veya adres ve iletişim bilgileri ile ürün satın alan kişi. Alıcı tarafından beyan edilen adres ve iletişim bilgileri esas alınır.

MADDE 3 - SÖZLEŞME KONUSU ÜRÜN BİLGİLERİ
Malın / Ürünün / Hizmetin türü, miktarı, marka/modeli, rengi, adedi, satış bedeli, ödeme şekli, siparişin sonlandığı andaki bilgilerden oluşmaktadır. Fatura edilecek kişi ile sözleşmeyi yapan kişi aynı olmak zorundadır. Alıcı, verdiği bilgilerin doğru olmadığı veya noksan olduğu durumlardan doğacak zararları tamamıyla karşılamayı kabul eder. SATICI gerekli gördüğü durumlarda, ALICI'nın vermiş olduğu bilgiler gerçekle örtüşmediğinde, siparişi durdurma hakkını saklı tutar. SATICI siparişte sorun tespit ettiği durumlarda, ALICI'nın vermiş olduğu telefon, e-posta ve posta adreslerinden ulaşamadığı takdirde, siparişin yürürlüğe koyulmasını 15 (onbeş) gün süreyle dondurur. ALICI'nın bu süre zarfında SATICI ile iletişime geçmesi beklenir. Bu süre içeriside ALICI'dan herhangi bir cevap alınamazsa, SATICI siparişi iptal eder.

MADDE 4 - MÜCBİR NEDENLER
Sözleşmenin imzalandığı tarihte mevcut olmayan veya öngörülmeyen, tarafların kontrolleri dışında gelişen, ortaya çıkmasıyla taraflardan birinin ya da her ikisinin de sözleşme ile yüklendikleri borç ve sorumluluklarını kısmen ya da tamamen yerine getirmelerini olanaksızlaştıran durumlar, mücbir sebep (doğal afet, savaş, terör, ayaklanma, değişen mevzuat hükümleri, el koyma veya grev, lokavt, üretim ve iletişim tesislerinde önemli ölçüde arıza vb.) olarak kabul edilecektir. Mücbir sebep şahsında gerçekleşen taraf, diğer tarafa durumu derhal ve yazılı olarak bildirecektir. Mücbir sebebin devamı esnasında tarafların edimlerini yerine getirememelerinden dolayı herhangi bir sorumlulukları doğmayacaktır. İşbu mücbir sebep durumu 30 (otuz) gün süreyle devam ederse, taraflardan her birinin, tek taraflı olarak fesih hakkı doğmuş olacaktır.

MADDE 5 - SATICININ HAK VE YÜKÜMLÜLÜKLERİ
5.1 Satıcı 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği hükümleri uyarınca sözleşmede kendisine yüklenen edimleri mücbir haller dışında eksiksiz yerine getirmeyi kabul ve taahhüt eder.
5.2 Yaşı 18'den (onsekiz) küçük kişiler www.doda.com. tr sitesinden alışveriş yapamaz. SATICI ALICI'nın beyan ettiği yaşının doğru olduğunu esas alacaktır. Ancak alıcının yaşını yanlış yazmasından dolayı satıcıya hiçbir şekilde sorumluluk yüklenemeyecektir.
5.3 Web sitesi sistem hatalarından, tasarımdan veya yasadışı yollardan siteye yapılabilecek müdahaleler sebebiyle ortaya çıkabilecek tanıtım, fiyat hatalarından SATICI sorumlu değildir. ALICI bu tür sorunlara dayalı olarak SATICI'dan hak iddiasında bulunamaz.

MADDE 6 - ALICININ HAK VE YÜKÜMLÜLÜKLERİ
6.1 ALICI, sözleşmede kendisine yüklenen edimleri mücbir sebepler dışında eksiksiz yerine getirmeyi kabul ve taahhüt eder.
6.2 ALICI, sipariş vermekle birlikte iş bu sözleşme hükümlerini kabul etmiş sayıldığını ve sözleşmede belirtilen ödemeyi yapacağını kabul ve taahhüt eder.
6.3 ALICI, aldığı ürünü iade etmek istemesi durumunda ne surette olursa olsun ürüne ve ambalajına zarar vermemeyi, iade anında fatura aslını ve irsaliyesini iade etmeyi kabul ve taahhüt eder.

MADDE 7 - SİPARİŞ / ÖDEME PROSEDÜRÜ
7.1 Alışveriş sepetine eklenen ürünlerin KDV dahil TL tutarı alıcı tarafından onaylandıktan sonra, iyzico sanal pos altyapısı üzerinden ödemesi alınır. Siparişin durumu (onaylandı, hazırlanıyor, kargoya verildi vb.) sitemiz üzerindeki üye sayfasından takip edilebilecektir.
7.2 Ödeme sürecindeki herhangi bir aksama ya da kredi kartı ile ilgili ortaya çıkabilecek problemler ALICI'ya sözleşmede belirttiği iletişim yolları kullanılarak bildirilir. Siparişlerin işleme alınma zamanı, siparişin verildiği an değil, kredi kartı hesabından gerekli tahsilatın yapıldığı ya da havalenin (EFT) satıcı hesaplarına ulaştığının belirlendiği andır.
7.3 İstisnai olarak sözleşme konusu malın üretim sürecinde bir sorunla karşılaşılması durumunda ALICI hemen açık ve anlaşılır bir şekilde bilgilendirilecektir. ALICI'nın arzusu ve seçimi doğrultusunda, eşit kalitede ve fiyatta başka bir ürün gönderilebilir veya teslime engel durumun ortadan kalkması beklenebilir.
7.4 Sözleşme konusu ürünün teslim yükümlülüğünü yerine getirmenin imkansızlaştığı hallerde, ALICI bu durumdan haberdar edilerek, ödemiş olduğu toplam bedel en geç on gün içerisinde kendisine iade edilerek sözleşme iptal edilir. Böyle bir durumda ALICI'nın SATICI'dan ilave herhangi bir maddi ve manevi zarar talebi olmayacaktır.
7.5 Ürünün tesliminden sonra ALICI'ya ait kredi kartının kendi kusurundan kaynaklanmayan bir şekilde, yetkisiz kişilerce haksız ve hukuka aykırı olarak kullanılması nedeni ile ilgili banka veya finans kuruluşunun ürün bedelini SATICI'ya ödememesi durumunda, ALICI'nın kendisine teslim edilmiş olan ürünü on gün içerisinde SATICI'ya göndermesi zorunludur. Bu tür durumlarda nakliye giderleri ALICI'ya aittir.
7.6 ALICI, kredi kartı ile ödeme yapmayı tercih etmiş ise, ilgili faiz oranlarını ve temerrüd faizi ile ilgili bilgileri bankasından ayrıca teyid edeceğini, yürülükte bulunan mevzuat hükümleri gereğince faiz ve temerrüd faizi ile ilgili hükümleri Banka ve ALICI arasındaki "Kredi Kartı Sözleşmesi" kapsamında uygulanacağını kabul, beyan ve taahhüt eder.

MADDE 8 - SEVKİYAT / TESLİMAT PROSEDÜRÜ
8.1 Ürün/ürünler SATICI'nın anlaşmalı olduğu kargo ile alıcının adresine teslim edilecektir. Teslimat süresi tek adetli siparişler için, sipariş onayından itibaren en fazla 10 gündür.
8.2 Birden fazla adetli siparişlerde, ALICI'ya teslimat süresi ile ilgili bilgilendirme yapılacaktır.
8.3 Anlaşmalı kargo şirketinin adres teslimatı yapamadığı bölgelere ürünler telefon ihbarlı olarak gönderilir.
8.4 Kargo şirketinin haftada bir gün teslimat yaptığı bölgelerde, sevk bilgilerinde yanlışlık ve eksiklik olduğu hallerde, bazı sosyal olaylar ve doğal afetler gibi durumlarda belirtilen gün süresinde sarkma olabilir. Bu sarkmalardan dolayı ALICI SATICI'ya herhangi bir sorumluluk yükleyemez.
8.5 Ürün, ALICI'dan başka bir kişi/kuruluşa teslim edilecek ise, teslim edilecek kişi/kuruluşun teslimatı kabul etmemesinden, sevk bilgilerindeki yanlışlık ve/veya alıcının yerinde olmamasından doğabilecek ekstra kargo bedellerinden SATICI sorumlu değildir.
8.6 Ürün/ürünlerin ALICI'ya ulaşmasında yaşanan teslimat problemleri için bilgi@doda.com.tr e-posta adresine bilgilendirme yaparak SATICI'nın kargo şirketi ile irtibata geçmesi sağlanabilir.
8.7 Zarar görmüş paketler teslim alınmayarak Kargo Şirketi yetkilisine tutanak tutturulmalıdır. Eğer kargo şirketi yetkilisi paketin hasarlı olmadığı görüşünde ise, ALICI'da paketin orada açılarak ürünlerin hasarsız teslim edildiğini kontrol ettirme ve durumun yine bir tutanakla tespit edilmesini isteme hakkı vardır.
8.8 Paket ALICI tarafından teslim alındıktan sonra, Kargo şirketinin görevini tam olarak yaptığı kabul edilmiş olur.
8.9 Paket kabul edilmemiş ve tutanak tutulmuş ise, durum tutanağın ALICI'da kalan kopyası ile birlikte en kısa zamanda SATICI müşteri hizmetlerine bildirilmelidir.

MADDE 9 - CAYMA HAKKI
9.1
www.doda.com.tr web sitesi üzerinden satılan ürünler, Mesafeli Satış Sözleşmesi Yönetmeliği "Cayma Hakkının İstisnaları" bölümünün "b" maddesi çerçevesinde, tüketicinin istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlandığından, ALICI cayma hakkına sahip değildir.
9.2 ALICI teslim aldığı ürünün özürlü, yanlış veya sipariş edilen bedene uygun olmaması gibi SATICI kaynaklı sorunlarda, kullanmadan iade etme ve sipariş etmiş olduğu ürünün yenisini talep etme hakkına sahiptir.
9.3 Ürünün bir üst madde kapsamında iadesi durumunda, ürünün SATICI'ya gönderildiğine ilişkin kargo teslim tutanağı örneği ile fatura aslının iadesi zorunludur.
9.4 Kullanılmış, tahrip edilmiş vesaire şekildeki ürünlerin iadesi kabul edilmez.
9.5 Ürünün ve bu belgelerin SATICI'ya ulaşmasını takip eden 10 (on) gün içinde ALICI'nın değişim talebi yerine getirilecektir. İade edilen ürün anlaşmalı kargo şirketiyle gönderilmezse, kargo bedeli ALICI tarafından karşılanır.

İşbu sözleşmenin uygulanmasında, Sanayi ve Ticaret Bakanlığınca ilan edilen değere kadar Tüketici Hakem Heyetleri ile SATICI nın yerleşim yerindeki Tüketici Mahkemeleri yetkilidir.